Follow on Bloglovin

maanantai 4. toukokuuta 2015

Keltainen toukokuu

...mikset sä jo tuu?;) No tulihan se jo! Jee! Fiilikset ovat kevättä ja kesää kohden aina vaan paranemaan päin ja toi gradun näpyttely ja oikeesti siihen paneutuminen saa mut voimaan niin paljon paremmin kun ei ole sitä huonoa omaatuntoa painamassa 24/7; "miksen mä ole kirjoittamassa?!". Esim. viikko sitten lauantaina olin kavereiden luona ja olin jo ottanut pari lasia valkkaria, kun yhtäkkiä pompsahdin sohvalta ylös ja totesin että mää lähden muuten nyt kirjottaan gradua!:'D Kotona miehen tullessa treeneistä sen nainen istuu koneella, kirjoittaa pikkupikku huppelissa venäjäksi graduaan (kyllä, tuli muutama kirjoitusvirhekin), Aikakonetta ja Movetronia samalla laulaen ja tanssien. Musta varmaan tulee ihan hyperaktiivinen hullu kun saan ton taakan pois niskoilta for good. 36 sivua... about 25 to go:'D Tuosta lauantaista vielä, niin joo, lähdin mä vielä takaisinkin valkkaria ja hyvää seuraa nauttimaan;) En mä sentään ihan kahjo (kai & vielä) kokonaan oo!
^ Kyllä, tuollaista kuraa sitä joutuu humanistina "tutkimaan" graduvaiheessa. Me no likey! En varmaan kovinkaan tällä teoriallani maailman nälänhätää paranna:'D Oonkin miettinyt tässä välillä, josko sitä lähtisi lukemaan vielä jotakin alaa. Opiskelemaan. Mun piti lukiosta hakea opiskelemaan alun perin teologiaa ja ryhtyä jopa papiksi. Kirjoitin uskonnosta aikoinaan E:n ja se on aina mua, toki uskovaisenakin henkilönä, aiheiltaan kiinnostanut. En kuitenkaan halunnut nuorena tyttösenä muuttaa Porista Joensuuhun tai Hkiin saakka, joten päädyin kielitieteilyn pariin Treelle. Nyt ajatus esim. teologian opinnoista Helsingin yliopistossa kiinnostaa... Voisihan sitä junalla kulkea / tenttiä paljon ettei ihan muuttaa vieläkään tarvitsisi. Tai sitten tämä jää mun kohdalla vaan haaveiluksi:) Saa nähdä!

Eli elämä kulkee, toki edelleen hyvin vähävaraisissa merkeissä (koska tää elämä herranjestas helpottaa?!:D), mies nyt aloitti tänään töissä Treella, ja hei, mullekin myönnettiin jatko-opintotukea joulukuuhun saakka! Kannatti kokeilla kepillä jäätä ja hakea, nyt mä todellllakin saan keskittyä ainoastaan mun graduun! Kesällä on suunnitteilla miehen kanssa viimein myös se kauan haaveiltu ulkomaan reissu ja ja ja... Oltiin muuten Porissa (yli 2kk tauon jälkeen), ja mä meinasin seota Puuvillan kauppakeskuksessa kaikkiin kevätuutuuksiin! Oli ihan pakko ostaa pari kesähepenettä, joista yhdestä tässä nyt kuvamateriaaliakin;
Sori heti alkuunsa tuosta syrämmestä (ainahan sydämiä pitää pahoitella!), mut mä olen kuvassa ihan surullisen näköinen:'D Hitsin siitepölykevät! Oon ihan kalpea kalkkilaivan kapteeni, jolla on vaan aina koko turpa turvoksissa ja punaisena kaikenmaailman pölyistä joita tuolla pihalla leijuu!:( Tukkakin on ohentenut joku kilon, siihenkin saan (thank lord) keskiviikkona kampaajalla apuja! Mutta siis, H&M:ltä löytyi tällainen haalarisetti (en tunne hienompaa muotisanastoa, sori!). Mä olen aina aatellut etten voisi ikinäkään edes sovittaa mitään upeita maximekkoja tai vastaavia, koska niiden hameosa alkaa mulla yleensä vyötärön sijaan jo tissien korkeudelta. Mutta huhhahhei kuinkas kävikään kun näistä kaunokaisista sattui löytymään 32 koon koko! Tissitkin mulla kun on niin säälittävät, niin mahduin kun mahduinkin tähän ihanuuteen ja pituuskin on melkein passeli! Kauan tätä tosin ehdin pohtimaan, ja lopulta oli pakko Watsapinkin välityksellä kysellä ystävänkin mielipidettä asiasta:'D Lopullinen tuomio oli "take", joten tämä läks mukkaan. En muuten ymmärrä sitten yhtään, että mitä leveämpi niin sitä pidempi koko. Siis onko lyhyet naiset aina oletettavasti myös jotenkin ihan höyhenenkevyitä neitoja ja pitkillä vyötärönmitta saa venyä suurempiin kokoihin? Mä ainakin teen tässä poikkeuksen sääntöön...todellakin!

Niin tosiaan, toivottavasti kaikkien vappukin sujui hyvissä merkeissä ja söitte hyvällä omallatunnolla sitä munkkkkia! Rasvassa paistettua ja sokerissa pyöriteltyä ihanaa munkkkkia!:D Mä ainakin söin monta! Plus jädeä. Simaa. Grillisafkaa. Lisää munkkia. Vapun aattona käytiin H:n kanssa kaupungilla asioilla jo 8 aikaan aamulla, syötiin ja kahviteltiin kauppahallissa jne. Illalla puhalleltiin kotona ilmapalloja, saunottiin, ja myöhemmin päädyttiin ihan yökerhoonkin H:n kavereiden kanssa. Mä tosin olin koko ehtoon kuskina ja join vaan vettä, mutta hyvä musiikki ja hyvä seura = hyvä ja mukava vappu:) Puoli 4 nukkumaan ja krapulakin oli jo tällä taattu! Mulle siis tulee nykyään ihan pelkästä valvomisesta todella kova darra - päätä särkee ja hikoiluttaa kuin pientä sikaa ja yööökh:D Juomattomuudesta huolimatta sai koko vappupäivän koomailla kotosalla syöden taas lisää kaikkea hyvvää... Ei ollut edes painonnostoreenejä. (Mut hei, oon mä sentään juossut!)
Lauantaina päätettiinkin puolestaan ihan ekstemporee lähteä tosiaan käymään siellä Porissa. Tapasin perhettä suunnalla sun toisella, ja tietenkin... oli pakko mennä moikkaamaan mun ihanaa merta<3 
Kuvat tällä erää Porin Reposaaresta. Saaresta, jolla on ollut iso rooli mun elämässäni tietyn jakson ajan. Asuin nimittäin tällä saarella muutamankin vuoden... :) Jo pikkulikkana olen kalastellut sen kallioisilla rannoilla, myöhemmin ohjannut (ihan ite!) sen vesillä veneitä, kalastellut, maannut vaan paatissa ja kuunnellut meren vaimeaa kohinaa. Tässä mielessä olen ylpeä porilaisuudestani!;) Toiseksi; kohta on taas ihanimman Yyterin hiekkarantojen aika<3 Ei oo Tampereella MERTA ja ei ole MITÄÄN merta voittanutta;) 

Näihin kevätfiilistelyn tunnelmiin jälleen kerran...palaan jatkamaan gradun näpyttelyäni:'D 

Keväisiä haleja ja vähän vähemmän siitepölyjä (kiitos) meille kaikille ! :^*

-Paula-

Ei kommentteja: